Informatie & Ondersteuning

Ons toegewijde team staat klaar om je te helpen met al je vragen of opmerkingen, zodat jouw tevredenheid onze topprioriteit is.

Meest gestelde vragen

Waarom kan ik geen producten kopen op jullie website?

Als PVG Belgium leveren wij onze producten alleen aan onze verkooppunten en niet direct aan consumenten.

Waar vind ik een verkooppunt in mijn regio?

Via “verdelers” zie je onze verkooppunten

Waarom hebben de producten in de winkel andere verkoopprijzen?

PVG Belgium hanteert een adviesconsumentenprijs. De verkooppunten bepalen hierbij de eigen marge, waardoor de prijs per verkooppunt kan verschillen.

Hoeveel garantie zit er op mijn product?

Met Qlima kies je voor de zekerheid van een gunstige prijs- / kwaliteit verhouding, betrouwbare service en minimaal 2 jaar garantie. Op kachels en de compressor van split unit airco's zelfs tot 4 jaar garantie vanaf de aankoopdatum. Binnen deze periode worden alle materiaal- en fabricagefouten kosteloos verholpen conform de garantievoorwaarden zoals vermeld in de gebruikshandleiding.

Waar kan ik onderdelen voor mijn product bestellen?

De onderdelen voor je product zijn bij onze verkooppunten te bestellen.

Waar vind ik het type nummer en serie nummer op mijn product?

Je vindt het serienummer en type nummer aan de zijkant of achterkant van je product. Dit is een zilverkleurige sticker.

Waar vind ik de storingscodes van mijn product?

In de handleiding vindt je de storingscodes van je product.

Waar vind ik de spaarzegels op de brandstof?

Het Qlima spaarpunt is te vinden aan de binnenzijde van de wikkel om de verpakking in de vorm van een QR code.

Komt er een Qlima monteur bij mij thuis voor reparaties?

PVG Belgium werkt samen met gecertificeerde installateurs voor de Qlima pelletkachels, monoblock en Qlima wandsplit units. Heb je een klacht aan een product welke niet geinstalleerd moet worden zal je een antwoordnummer van PVG Belgium ontvangen waarmee je kostenloos het product kan verzenden naar ons service center.

Waar kan ik de handleiding terug vinden?

Alle Qlima producten worden geleverd met handleiding. U kunt de handleiding  vinden via de product pagina of via ‘product informatie en handleidingen’.

Het product wat ik wil kopen is uitverkocht in de winkel. Waar kan ik deze nog aanschaffen?

Als PVG Belgium leveren wij onze producten alleen aan onze verkooppunten en niet direct aan consumenten.

Helaas kunnen wij niet inzien wat de voorraden in de winkels zijn. Wanneer het product bij PVG Belgium is uitverkocht kan het zijn dat er nog wel verkooppunten zijn die dit product voorradig hebben. Via ‘waar te koop’ ziet u verkooppunten waar u kunt informeren of zij dit product nog voorradig hebben.

Mijn product is defect waar kan ik terecht voor reparatie?

Wanneer je een klacht/defect ervaart aan je product adviseren wij om de troubleshooting en gebruikerstips van je product door te nemen. Mocht jouw klacht/defect hier niet mee verholpen zijn kun je het aanmeldformulier defect product invullen. Onze afdeling after sales zal hierna contact met je opnemen. Zorg dat je altijd het serienummer invult en een kopie van jouw aankoopbon overlegt. 

Waar kan ik contact opnemen wanneer ik een vraag heb m.b.t. een Qlima product?

Onze verkooppunten kunnen je informeren over het Qlima assortiment. Wens je liever contact met een medewerker van Qlima dan kun je het contactformulier invullen. Onze klantenservice zal je hierna verder berichten.

Hoe werkt het spaarprogramma van de Qlima brandstof?

Per 31.12.24 zal het spaarprogramma van Qlima komen te vervallen. Heb je vragen over het spaarprogramma dan kun je deze pagina bekijken of het contactformulier invullen en onze medewerkers komen z.s.m. bij je terug met een antwoord.

Hoe lang is de brandstof houdbaar en hoe sla ik het op?

Alle Qlima fuels zijn één jaar houdbaar. Zorg ervoor dat de de dop altijd goed op de fles gedraaid is zodat de brandstof niet vervliegt. Bewaar de brandstof op een koele plek.

Wat is de beste brandstof voor mijn brandstofkachel?

Met meer dan 40 jaar ervaring is Qlima de Europese marktleider in kachelbrandstoffen. Vanuit de eigen fabriek in Gent wordt het ruwe materiaal verwerkt tot de schoonste, meest efficiënte brandstof met de beste prestaties op de markt

Alle Qlima brandstoffen zijn uitvoerig getest door onafhankelijke laboratoria. In de markt zijn diverse alternatieven verkrijgbaar. Niet allemaal even veilig en
geurloos, blijkt uit testen. Let voor een veilig en comfortabel gebruik op een vlampunt van > 65ºC en een zo laag mogelijk aromatengehalte (< 0,3%). Met Qlima Premium Quality Fuels ben je altijd verzekerd van de hoogste kwaliteit, de hoogste efficiëntie en het hoogste comfort. Alle Qlima Premium Quality Fuels leveren uitmuntende prestaties.

De Qlima Kristal is nog zuiverder dan de Qlima Extra waardoor deze nog geurarmer is en je een hoger rendement uit jouw brandstof krijgt.

Welk gas kan ik het beste gebruiken voor mijn gaskachel?

Gebruik bij voorkeur Propaan. Dit gas kan zowel binnen als buiten gebruikt worden.

Controleer hiervoor het label op de gasfles.

Het gebruik van Butaan wordt afgeraden. Dit is minder geschikt bij koudere temperaturen (<10°C).

Opstartservice Qlima split-airco’s

De Qlima SC-serie split unit airconditioners komen als complete set. Hoewel je veel zelf kunt doen met een Qlima wandmodel, vereist de wet dat een gecertificeerde koeltechnicus de installatie, koelleidingaansluiting en opstart uitvoert. Qlima biedt erkende installateurs voor deze service.

Gratis opstartservice Qlima pelletkachels

Laat uw pelletkachel controleren en opstarten door een Qlima Servicepartner voor optimale werking. Gratis opstartservice voor Qlima kachels biedt naast uitstekende service ook verlengde garantie bij periodiek onderhoud door een Qlima Servicepartner.

Heb je nog een vraag?

phone

03 326 39 39

Open van maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur

mail

[email protected]

Reageert binnen 2 werkdagen

message

Contact formulier

Reageert binnen 2 werkdagen