Info & ondersteuning

Pelletkachels

Lees meer over Qlima pelletkachels

FAQ - Pelletkachels

Waarmee moet ik rekening houden bij het installeren van mijn pelletkachel?

Zie dit document voor alle informatie omtrent de installatie van een pelletkachel

Waar kan ik terecht voor een ingebruikstelling, storing en onderhoud van een Qlima pelletkachel?

Zie dit document voor alle informatie omtrent de ingebruikstelling van een pelletkachel

Wat zijn de kosten voor ingebruikstelling van een Qlima pelletkachel en Tectro pelletkachel?

Zie dit document voor alle informatie omtrent de ingebruikstelling van een pelletkachel

De installatie van mijn pelletkachel werd afgekeurd, wat nu?

De technicus van het erkende Qlima service punt beoordeelt bij zijn bezoek of de installatie correct en veilig werd uitgevoerd. Als de technicus gebreken in de installatie vaststelt, kan de ingebruikstelling om veiligheidsredenen niet worden uitgevoerd. Na aanpassing van de installatie kan een nieuwe ingebruikstelling worden aangevraagd. Dit bezoek zal betalend zijn.  

Waar kan ik goede pellets kopen voor de Qlima pelletkachel?

Er zijn diverse verkooppunten waar je verschillende merken pellets voor pelletkachels kunt kopen.  Wij adviseren om pellets te kopen met een diameter van 6 mm en een lengte van 18 mm met het  Europees ENplus kenmerk/ Din certificaat. 

Waarom valt een branderpotje niet onder de garantie?

Het branderpotje is een slijtage onderdeel waarop geen garantie van toepassing is. Ook andere onderdelen zoals bv. De ontstekingsstaaf, pakkingen, … vallen niet onder de garantie omdat deze stukkenonderhevig zijn aan slijtage. 

Handleidingen & Documenten

Waar kan ik de handleiding vinden?

Je vindt de handleiding in de doos. Als je de handleiding niet meer hebt, kun je deze online bekijken.

Onderhoud

Hoe vaak moet ik de kachel schoonmaken?

Het advies is om na ieder gebruik de aslade, het kachelruitje en de branderpot schoon te maken. Let erop dat u dit pas doet als de kachel is afgekoeld. 

Het is aangeraden om dagelijks de warmtewisselaar te reinigen en wekelijks 1x de toevoerbuis van de pellets. Reinig om de 2 weken de vuurhaard. 

Op het moment dat er SERV op het display verschijnt (of ten minste 1 keer per jaar) moet er een onderhoud worden. 

Probleemoplossing

Mijn pelletkachel maakt veel lawaai.

Wanneer de pelletkachel nieuw is, is het belangrijk dat de pelletkachel door de erkend Qlima service punt in gebruik gesteld wordt. Deze test de goede werking van de kachel. U zal altijd wat geluid waarnemen o.a. de ventilator en het doorvoeren van pellets.  

Na 2 maanden is het ruitje van mijn pelletkachel al helemaal zwart, hoe kan dit?

Het is belangrijk om iedere dag het ruitje bij de pelletkachel schoon te maken zoals ook in de gebruikershandleiding aangegeven staat. Bij het verbranden van houtsoorten komt er aanslag vrij wat ervoor zorgt dat een ruitje van de deur bij een pelletkachel vuil wordt. 

Hoe moet ik een melding op het display resetten?

Het is niet de bedoeling een melding op het display te resetten. Dit kan in bepaalde gevallen voor een onveilige situatie zorgen. Raadpleeg de handleiding om te weten welk gevolg u moet geven aan een bepaalde melding. Neem bij twijfel contact op met sales support. 

De deur van mijn pelletkachel staat scheef.

 Wanneer het een nieuwe pelletkachel is waarbij de ingebruikstelling door het erkende Qlima service punt nog uitgevoerd moet worden, kan deze technicus dit voor u oplossen. Als de pelletkachel al wat ouder is kunt u de richtlijnen in dit document volgen.

Contacteer ons

Als je vragen of opmerkingen hebt of hulp nodig hebt met je Qlima pelletkachel, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons vriendelijke supportteam.

 

We zijn er om ervoor te zorgen dat jouw ervaring comfortabel en probleemloos is.